2015年10月28日水曜日

Egy kis DIY!


Ujabban gyakran nezek DIY videokat, en gyerekkent is imadtam az ilyeneket, sokkal egyedibbnek es
kreativabbnak gondoltam, mint a csak siman boltban megvett cuccokat. Nos, iden csinaltunk Nimoval halloween dekoraciot az eloszobaba, oszinten remek moka egyedul is, de gyerekkel meg inkabb! Persze koszolosabb es lassabb is, de a vegeredmeny igy is szuper es persze az elmenyert es egyutt toltott kozos percekert mar megerte! Eloszor megrajzoltam az alapjat ceruzaval halvanyan, majd kifestettuk. Tempera, ecset, ceruza, papir es ollo kell hozza csak, azt nem mondom, hogy hamar kesz van, mert ugye kisgyerekkel minden kb. ketszer olyan lassu, de ennek is van elonye! ; ) A kulcstartot is mi csinaltuk es a ket masik diszt is. A "Take a smile"-os papirocskat egyszeru dekoracionak szantam, de meglepetesemre fogyott rola a smiley... Ugyanis NimoApa munkaba menet mindig levett egyet, szoval ezt mar harmadjara gyartottam ujra... : ))
Aztan csinaltam valamelyik nap kifestot is, ez is halloween temaban csak, hogy aktualis maradjon. Igazabol ez nagyon egyszeru, egyszeruen meg kell
rajzolni pl.: sutotok lampast, szellemet, boszorkanyt stb., barmit, vagy kicsit elore gondolva karacsonyi temaban is el lehet kezdeni, karacsonyfa, angyal, telapo stb. Eloszor ceruzaval megrajzoljuk, hogy ugye az esetleges hibak meg korrigalhatoak legyenek, aztan egy fekete filctollal ugyanezt korbe rajzoljuk es mehet is a lurkoknak zsirkretaval, festekkel, szinesceruzaval vagy barmivel! : ) Nem kell muvesznek lenni, en biztos vagyok benne, hogy a gyerekek az egyutt toltott idot es jatekot sokkal tobbre ertekelik, mint azt, hogy precizen van e megrajzolva a hoember orra! ; )
Csinaltam meg 2 fele DIY karkotot, igazabol csak mintajaban ketfele, mert a technika ugyanaz. A 100 yenes boltban lattam meg ezt a 2 szalagot es engem kicsit a magyar nepimotivumokra emlekeztetett, amit en imadok! Igen, aki eddig nem tudta volna en nagyon-nagyon imadom az ilyen dolgokat, szeretem a nepviseletet, a magyarnepmeseket, imadom a nepdalokat es gyerekkoromban meg himezni is tudtam, ezen imadatom sok-sok evvel kesobb sem mult el es meg mindig eleneklem barmikor a Hulla a szilva a farolt vagy epp elmeselek fejbol egy nepmeset is. Szoval visszaterve a karkotohoz, meglattam ezeket a szalagokat es szinte beleszerettem, az egyiknek szuper oszi szinei vannak, a masikat inkabb tavasszal tudom elkepzelni, de biztos, hogy hordani fogom oket, mert nekem nagyon tetszenek es tenyleg rajuk nezek es mindig eszembe a jut a jo magyar tavaszi orgona illat, a hus szello a Hollokoi varnal, a szepseges naplemente a Balaton partnal es ugy egyebkent az otthon mindenegyes szep emleke! : )
 
Na a karkoto elkeszitese hihetetlen egyszeru! Eloszor is ratekerjuk a kezunkre es levagunk egy akkora reszt, amekkora jo a csuklonkra, nyilvan ki, hogy szereti?! En nem szeretem, ha nagyon passzos, de azt se, ha figyelnem kell, hogy nehogy leessen, igy en eppen annyit vagtam le, amennyi csak egy picit all el a csuklomtol. Azta a reszet, ahol levagtam egy ongyujtoval kicsit "leegettem", hogy ne kezdjen szetfoszlani a szalag. Majd kis olloval mindket vegebe szurtam egy lyukat, amibe belefuztem egy pici femkarikat, amit szet lehet huzni. Ebbe raktam egy kapcsot es vegul osszekapcsoltam. Ugye milyen egyszeru? : ) Egyedi, kreativ es mindenki olyan szalagbol kesziti, ami leginkabb illik hozza vagy, amilyet leginkabb kedvel!
Es meg ket dekoracios otlet, ami szerintem szuper jo es nincs kotve se evszakhoz, se semmihez. Az egyik

egy parafatabla fenykepekkel ezt millio fele variacioban el lehet kesziteni, en most a legegyszerubbet valasztottam. Egyszeru rajzszogekkel felraktam a fenykepeket, jo surun, majd a tabla felso ket sarkaba raktam par szinben passzolo kis muviragot. Pofon egyszeru es megis nagyon hangulatos es hat na, a fenykepek emlekek es az emlekeknek meg mindig felbecsulhetetlen erteke van! : ) A masik pedig egy
sima motivacios tabla. Ennek az alapja egy puha, anyagbol keszult kocka alaku tabla, ami nekem pottyos, de nyilvan lehet barmilyen a sima egyszeru parafatabla is szuper erre a celra is! Kivagtam szines papirbol ket darab viragot, illetve leveleket, ezeket felragasztottam 2 sarokba, majd szines, mintas papirokra irtam idezeteket, mesekbol, filmekbol stb. es ezeket szinten egy ket oldalu ragasztoval odaragasztottam. Egyszeru, aranyos es hat akarhanyszor elmegyek mellette mindig beleolvasok, ezzel is motivaltabb leszek az napra! ; )
Mert, ahogy Disney bacsi mondta: "Ha megtudtad almodni, meg is tudod tenni!" : ))

0 件のコメント :

コメントを投稿