2015年1月6日火曜日

'14 Karacsony


Csak, hogy potoljam az elmaradasokat az elejetol, bar nem sok mindenre emlekszem mar... 
Vegul 24-en megis csak karacsonyoztunk egyutt delutan! Ugyanis kiderult napkozben, hogy Apa csak este valamikor keson indul el itthonrol, igy aztan ez meg belefert, nem volt rossz egyebkent, sot! Bar hozzateszem, hogy az otthoni nagycsalados, nagymama sutis, idilli unneplestol messze voltunk, dehat majd legkozelebb.
Soha nem foztem meg olyan jo karacsonyi menut, mint iden, nem tudom mi lett velem, biztos nem a rengeteg idom lett ilyen jo, de valami megis csak volt a levegoben, Apat se lattam surun ennyit enni, szoval tuti siker volt! A citromos kekszet az elso proba utan, meg negyszer kellett megsutni, ami nekem most is felfoghatatlan, mert egy sutes volt kb. 20-25db, nem, nem hiszem el, hogy megettunk volna 100db kekszet, az nagyooon sok! Mar csak azert is fura mert nem hiztunk... Dobbenet, pedig mennyit ettunk, te jo eg... En azt hittem 3 nap mulva gurulni fogunk, de ugy nez ki, mazlink volt! ; )
Szoval 24-en ettunk, ittunk, jatszottunk, nevettunk, ajandekot bontottunk, mar amennyi belefert, mert ugye Apa kozbe elment dolgozni, a maradek maradt masnapra, Apa szerint ugy se kell sietni, nem veletlen tart 3 napig a karacsony... :'D
Apropo karacsony otthon es itt... Hat itt csak, mint fogalomkent letezik karacsony. Az egesz varos diszben all mar novemberben, a hazakban a karacsonyfakkal egyutt... Nincs jezuska, helyette a kedves Telapo bacsi hozza az ajandekokat, 25-en reggel erre kelnek a csemetek orvendezve es csodalkozva. Nincs kulonosebb jelentosege se, kulfoldrol atvett szokas nincs kulonosebb etel se ezen alkalomra, nem ugy, mint otthon a zserbo, halaszle, toltottkaposzta, bejgli stb. Itt eszel, amit akarsz, csak semmi macera! Ellenben a cukraszdak lazasan gyartjak a tortakat, amik tele vannak disszel, mini mikulas, karacsonyfa cukorbol stb. Mintha szulinapra keszulne az ember, csak a Happy Birthday felirat helyett, egy Merry Christmas felirat csucsul, maga a torta nem egy nagy dolog amugy, piskota, tejszinhab (kivul-belul....) meg van benne es rajta par szem eper, rendkivul kreativ es igazabol a diszetesen kivul semmi kulonleges nincs benne, arrol nem is beszelve, hogy otthon is elkeszitheto, de mivel itt nem divat otthon sutni, ezert egesz nagy osszegek repkednek itt karacsony tajt a cukraszdaknak, ja es merettol fuggoen dragul, a legkisebbnek is van ara, a nagyobbakrol mar nem is beszelve...
Ja es ez inkabb gyerekeknek szolo dolog a szuloktol, pl. nalunk az itteni nagyszulok nem is vettek semmit az unokaknak, bezzeg az otthoniak... : ))
Hat igy tomoren es roviden ennyi itt a karacsony. En probalkozok minden evben valamivel feldobni, tobbe kevesbe sikerul is neha, a tobbi meg mar nem rajtam mulik igazabol.
25-en semmi kulonos nem tortent, en egy Beugro maratonnal toltottem az estet, jo kis forralt bor tarsasagaban (nem, nem lehet itt kapni, en csinaltam...), mig Nimo edesen aludt, nem volt rossz egyebkent egesz szorakoztato volt, bar nem tudom, lehet otthon jobban is eltudtam volna tolteni, de igy se volt rossz, vegulis legalabb akkor jol kipihentem magam. : )
26-an semmi nem volt, Apa szabadnapos volt es ezzel a nappal el is kezdodott a teliszunete, de amennyire emlekezetem nem csal, mindenki  aludt, nem is tudom mar meddig, de jo sokaig... ; ) Jot is tett mindenkinek!
Az egy het szunet alatt pedig nem tortent semmi kulonos. A pihenesen kivul tul sok pozitiv dolog se. Folytatodott a kevesbe szerencses evunk, voltunk latogatoba a korhazba Nimo dednagypapajanal, aki rakos es hat nem ugy nez ki, hogy mar hazamehet... Raadasul elotte majdnem osszevesztem Apa occsevel, de aztan visszafogtam magam, bar utolag nem kellett volna, ugy erzem. Kicsit elegem van, hogy igazabol a csaladbol senki sem tud kommunikalni, a szajukat is valoszinuleg csak evesre hasznaljak, mert, ha nem igy lenne, talan nem lennenek ilyen baromi kellemtlen helyzetek mindig, mint, ami egyebkent most is. Apa is kiborult nem is kicsit, de persze en mondjam meg az occsenek, hogy mi van... Nem jart volna jol vele, szoval inkabb befogtam. Ja, amugy Anyosom is bepoccent draga legkisebb fian, meg Aposomon is es egyaltalan nem ok nelkul, szerintem. Ritka, hogy egyetertunk, de most sikerult, mindegy, probalom elfelejteni, szerencsere ugy se surun talalkozunk.
Meses ev zaras, nem igaz?! Remenyeim szerint ennel mar csak jobb eveink es zarasaink lesznek. Legalabbis ezutan az ev utan nagyon bizom benne!

0 件のコメント :

コメントを投稿