2016年6月28日火曜日

A kommunikacio utvesztoje?!

Szoval nekem van egy fura szemelyisegem, amelyben persze rendelkezem azon bizonyos "jo" alap viselkedesi tenyezokkel, mint pl.: a kedvesseg, segitokeszseg, udvariassag stb. Azonban sajnos, vagyis hat ez azert neha vitathato, de vannak kevesbe jo tulajdonsagaim, mint pl.: a szarkazmus, illetve arrogancia. Az utobbi jo par evbe nagyon probalom kontrollalni magam es a rossz tulajdonsagaimat is jora hasznalni. Hat nem erzem sikeresnek. Sot! Igazabol azt veszem eszre, hogy lassan teljesen mindegy, hogy kozelit az ember a masik fele, ha szepen mondod, ha nem, sehogy se fogjak megerteni, helyette inkabb megsertodnek. Na, most ebbol nem azt akartam kihozni, hogy mindenkivel baj van es nekem meg mindig igazam van, nem, egyaltalan nem errol van szo!
Az a helyzet, hogy en nagyon turelmes vagyok ugy altalaban mindennel kapcsolatban, igy felduhiteni is nehez, legalabbis annyira, hogy arra barmilyen formaban is reagaljak, legtobbszor szemet hunyok egy-egy ilyen esetre es ugy vagyok vele, hogy jol van, hagyjuk... Oszinten nem mindig egyszeru, de ugye jobb a bekesseg. Akkor szoktam szova tenni barmit is, ha azt tobb szempontbol megvizsgalva is ugy erzem, hogy igazsagtalan es nem egyszer vagy ketszer fordult elo. Egyebkent pedig, mint egy jo buddhista tanitvany hallgatok csendben melyen magamba fordulva es elmelkedve azon, hogy egyaltalan minek is pazarlom en az energiat arra, hogy felhuzzam magam ilyen semmisegeken?! Viccet felre teve, tenyleg sokszor atgondolom azt, amire megjegyzest tennek, szoval nem csak ugy mondok valamit, hanem altalaban ertelmes, jogos indokokkal ala tudom tamasztani az igazamat. Hozzateszem ezeket a legszofisztikaltabb (legalabbis hozzam kepest..) modon probalom a masik tudomasara adni. Na, es ekkor mi tortenik?! Az illeto megsertodik es persze vedekezo mechanizmusbol adodoan probal visszavagni es probal olyat is megmagyarazni, amirol szo sem volt.

Most kerdem en, hogy akkor, hogyan lehetne megbeszelni barmit is?
Az az igazsag, hogy nekem van egy elmeletem, miszerint en teljesen alapveto dolognak tartom azt, hogy, ha hibazok vagy megsertek valakit, akkor attol igen is bocsanatot kerek, engem zavar es altalaban igyekszem jova tenni, ha ilyen tortenik. Na, most az a baj, hogy epp ezert ezt viszont el is varom. Szoval, ha engem megbantanak es en ezt a legnormalisabb modon probalom megbeszelni, akkor ne az legyen mar, hogy kifogasokat keres a masik vagy eppen, hogy megsertodik, mert azt gondolom, ha en kepes vagyok belatni, hogy hibazok, illetve, hogy nem mindig nekem van igazam, akkor lassa mar be a masik is. Nem arrol szol az elet, hogy vannak, akik mindig csak szepen csendben elviselik, ami epp tortenik, hanem igen is, a problema egy megbeszelesre es tisztazasra varo dolog, amitol nem felni kell, hanem megoldani. A megoldashoz vezeto ut pedig tok egyszeru lenne, ha az emberek kepesek lennenek arra, hogy tobb nezopontba helyezzenek dolgokat es annak megfeleloen normalisan megbeszeljek.
Egyebkent ennek a bejegyzesnek a letrejottenek pontos okat most direkt nem fejtem ki, mert igazabol nem is az a lenyeg, hanem az, ahogy az emberek hozzaallnak a problema megoldasahoz.
Ja es a kedvencem persze a "Hat, de te is lehetnel megertobb..." Azt gondolom, ha nem a masodik alkalom utan, hanem a tizenharmadik utan teszek szova valamit szepen, akkor igen is megerto voltam, sot!
A kommunikacio egy hihetetlen ereju dolog, de komolyan, gondoljatok bele, vigasztaljuk, nevettetjuk egymast vele, segitseget nyujtunk egymasnak, tanithatunk es tanulhatunk, annyi sok szep rejlik benne, hasznaljuk mar akkor arra is, hogy megertest teremtsunk... Nem szabadna, hogy nehezebb legyen, mint az, ahogy a masik hata mogott tudunk beszelni vagy epp halalra tudjuk szidni a szomszedot.
Nem utolso sorban pedig, ne forgassuk ki egymas szavait. Szerintem sokan hajlamosak vagyunk kicsit tul gondolni ezt-azt, ha igy is lenne akkor erre szolgal a kerdes. Kerdezni nem szegyen. Egy kerdessel a legegyszerubben elkerulheto a felreertes es utana mar kattognia se kell az agyunknak, hogy most akkor ezt, hogy is ertette?!
Ezt a bejegyzest harom zsenialis kozhellyel zarnam:
"Felelosseget vallalok azert, amit mondok, de azert nem, amit Te meg ertesz belole."
"Nem a problema a problema. A problema a hozzaallasod a problemahoz."
"Masokkal egyutt elni mindenkeppen szukseges lecke a helyes elet es szeretet elsajatitasahoz."

0 件のコメント :

コメントを投稿