2015年5月22日金曜日

Valami igazan tardicionalis, valami meses, valami magyar!


Annak idejen mikor gyerek voltam, majdnem minden evben csaladi kirandulast tettunk husvetkor Hollokore. Gyerekkent persze meg annyira nem tudtam ertekelni, de a kirandulasokat mindig nagyon elveztem. Kesobb mar imadtam odajarni, mindig vartam a tavaszt, a husvetot, hogy mikor megyunk?!
Mara mar az egyik leggyonyorubb helynek tartom es teljesen maskent tekintek ra, mint annak idejen.
Persze, meg mindig vicces, mikor nyakon ontenek egy vodor hideg vizzel, meg mindig, megallok megnezni, ha himestojast festenek, meg mindig imadom megmaszni a var melletti dombot, meg mindig elkalandozik neha a gondolatom ezen-azon, de most mar tudom, milyen mikor seta kozbe figyelsz meg a lelegzetedre is, hogy valamiert ott
sokkal illatosabb az orgona, valamiert sokkal finomabb a hazi retes, valamiert mindenki kedvesebb, valamiert zoldebbek a fak, kekebb az eg, jobban sut a nap, valamiert mindenki kozvetlenebb, mosolygosabb, valamiert minden olyan kulonleges.
Jo erzes mikor valakivel elkezdek beszelgetni es olyan, mintha ismernenk egymast, hogy mindenki nyugodt, hogy egy kicsit nem kell sietni, hogy egy kicsit elfelejtheted minden gondot, hogy egyszeruen csak megeled a pillanatot, hogy ott vagy es minden szep es jo! 
Csodas napot toltottunk itt, az ido is meses volt, napsuteses, meleg, hihetetlen virag illat, madar csiripeles, huvos szello, leirhatatlan! Ha valaki megkerdezne tolem miert szeretem annyira ezt a helyet, lehet nem tudnek valaszolni, de az biztos, hogy imadom, a nyugodtsaga, a szepsege miatt, de lehet csak azert, mert ez az egyetlen hely, ahol igazan nyugodt vagyok, ahol szabadon szarnyalnak a gondolataim, anelkul, hogy barmi megzavarna, ahol mindent jobban erzek es, ami teljesen elvarazsol!
Orulok, hogy megint eljutottunk ide es annak meg jobban, hogy ezt a meses helyet Nimo is lathatta. Egyebkent nagyon elvezte, megkergetett egy puli kutyat, szagolt orgonat, dombot masztunk, fuben fetrengtunk, ettunk finomat es jol szabadjara engedtuk magunkat.
Jol ereztuk magunkat nagyon, hianyzott, de jovore is megyunk es ujra egy magyar nepmeseben erezhetjuk magunkat! ; )

0 件のコメント :

コメントを投稿