2015年5月28日木曜日

Abbol is tanulunk, amibol nem is gondolnank!


En mostanaban filmekbol, pontosabban velhetoleg eddig is tanulhattam volna belole, csak sose figyeltem elegge, hogy megertsem az uzenetet, amit kozolni akart... Egyszer ugye mindennek eljon az ideje es mostanaban valahogy minden koncentracio nelkul lejon, hogy milyen uzenete is van egy-egy filmnek.
Tortent a heten, hogy egy ismerosommel valo beszelgetesben, mondta, hogy nezzem meg a The great Gatsby cimu filmet, na most en ilyen filmeket nem nezek, az, hogy miert valoszinu kulon bejegyzest erdemelne, de egyenlore maradjunk a filmnel. Szoval normal esetben az ilyen kereseken alapbol tovabb lepek, mert nem is tudom mi venne ra, hogy erre 2 orat elpocsekoljak... A helyzet az, hogy ez az ismerosom, egy nem tul regi es meg mondjuk szemelyisegileg egy megfejtesre allo kihivas szamomra, igy mikor azt mondta, hogy ez a tortenet teljesen rola szol, hirtelen megerzes jott, hogy meg kene nezzem megis csak, mert van egy erzesem, hogy tanulsagos lesz szamomra, teli talalat volt! A film szerintem szornyu, aki nem szereti az ilyen fajta filmeket eszebe se legyen elpocsekolni ra majdnem 2 orat...
A velemenyem valoszinuleg kiabrandito lesz es sokan, akik szeretik, most engem fognak utalni, de nem erdekel, szerintem ez a film beteg...
Es igen, ezt nem szoktam mondani se horrorra, se thrillerre, pedig ugye, arra lehetne, hat nem. 
Tomoren roviden, a filmbe a szerelem, mint fogalom nem az, ami. Hazassagban elok csaljak egymast, a felek, akik boldogtalanok egyszeruen nem kepesek lepni, a sajat eletuk es boldogsaguk erdekeben, elturnek minden megalaztatast es ervenyes a "nekem szabad, de neked nem" elv is... Hazudnak, hogy jobb szinben tunjenek fel vagy eppen, hogy megtartsak valahogyan feltve orzott titkukat a vilag elol. Amikor a lehetoseg eljon, hogy lepjenek a sajat boldogsaguk erdekeben, hirtelen tesznek egy lepest hatra, feldobva mindent, amire eddig vartak csak, hogy a biztos rosszat valasszak, a talan helyett, majd ebbe meg gyereket is szulnek... Aztan persze van olyan is, aki tesz a partnerere magasrol, mert olyan egyertelmu, hogy van es kesz, aztan persze, mikor tragedia tortenik, akkor hirtelen olni is kepes erte, bamulatos.
Az egesz filmbe az egyetlen olyan motivum, amiert erdemes megnezni talan, az a bizalom es annak kiepitese. Gatsby szomszedja, Nick karaktere szuper lett! Igen, megmutatja, milyen is az, mikor valaki feltetlen bizalmat ad nekunk, na persze nem elsore, mert ugye elsore senki sem epit rogton bizalmat egy idegennel. Nick vegig Gatsby mellett allt, igen, vegig, pedig vele se voltak am elsore oszintek, a film vege bizonyitja, milyen mikor valaki a baratunk, aki megbizott bennunk es mi kialltunk mellette. Nem lovom le a poent, aki akarja nezze meg, de egy egyszer nezheto alkotas egyebkent...
Nem vagyok filmkritikus, nem szoktam leszolni a masok altal szeretett dolgokat, ez a film nekem most magyarazatot adott valamire, teljes kiabrandulast valamibol es bizonyitekot egy fontos dologra. Azert irtam rola igy, ahogy, egyebkent pedig nem szoktam ilyet csinalni, aki latta es szereti, attol elore is elnezest!

0 件のコメント :

コメントを投稿