2014年6月30日月曜日

Nevadas


Nahat szembesul az ember neha furcsa dolgokkal, de tenyleg. Leginkabb a mostanaban femerulo nevekkel kapcsolatban is. Emlekszem anno, mikor mi vartuk Nimot, nagyon sokat gondolkodtunk a megfelelo neven, konyveket bongesztunk, bujtuk az internetet, atbeszeltuk egy csomoszor mig vegul (egy kis rasegitessel)* meg lett a neve. 2 keresztneve lett mert nalunk nem az volt a mervado, hogy, "de cuki" vagy, hogy "nekem ez tetszik a legjobban", hanem, amiben biztosak voltunk, hogy egy magyar es egy japan nevet szeretnenk neki. Azt szerettuk volna, ha mindenbe reszesulhet, amihez csak lehetosege van es en ugy gondolom, hogy ezzel is kapott egy kicsit rogton mindket kulturabol. Na most, amig bongesztuk a neveket, lany nevekbol talaltunk nagyon sokat, ami itt is van es otthon is, ilyen peldaul az Erika, Anna, Emili, Hanna, Noemi stb., de ezek egyike se magyar es nem is japan, en atragtam magam parszor a magyar utonevek listajan es egyiket se irtak, az Anna es a Hanna heber, az Emili latin, a masik kettot hirtelen nem tudom fejbol, de az se magyar. Szoval kiestek a "kozos" nevek, de nem is baj, mert peldaul fiu nevbol egyet sem talaltunk... En meg nem akartam/akarom, hogy, ha mondjuk a kovetkezo gyerekunk lany lenne, akkor neki osszecsapnank egy nevre, mert, hat az ugy sokkal egyszerubb, azt szerettuk volna, ha semmi elteres nem lenne a ket gyerek kozott, szoval tuti, hogy, ha a kovetkezo babank megszuletik, ha fiu, ha lany, ket nevet kap. Egyebkent sokan azt mondjak, hogy macera, meg minek? Hat nem tudom en nem tudom sajnalnam e az energiat arra a plusz 5-6 beture, szerintem ez legyen a legnagyobb problemank az eletbe, hogy le kell irni a teljes nevet. Amugy meg ez is olyan ize dolog, mert hat miert kene mindig kiirja? Egyszeruen odairja azt, amelyiket hasznalja, jo, hogy az orvosi kartyajan es az utlevelen a teljes neve van, de szerintem egy ovono es tanar se akadna ki azon, ha a gyereknek csak az egyik neve szerepelne az uzsonnas dobozan vagy a tankonyven, ugyis olyan neve van a gyereknek, amibol nincs tul sok, szoval ki van zarva meg az is, hogy osszekevernek... Jut eszembe, ez volt a masik szempont, hogy ne legyen tul gyakori nev, nyilvan felkapottabb egy ket nev es eloszeretettel adnak a gyereknek, de nem hinnem, hogy barkinek is jo, ha mondjuk egy 20 fos osztalyba van 5 Kazuki (most csak a hasamra utottem, de ez mondjuk pont egy kozkedvelt nev...) nevu fiu.... Vagy hat ki tudja, engem kulonosebben nem zavar, csak en mar nem allitom be a sorba a fiamat. Ja, igen, egyebkent meg, ugye az is sokat mondo, ha valaki csufolodik, ilyenkor altalaban megsajnaljuk szegeny gyereket, hogy "Jaj, Anyanak es Apanak mennyi esze volt!", de mondjuk mi lenne, ha megtanitanak egyesek, hogy nem szabad csufolodni, en peldaul sose tettem es azt gondolom, hogy kello turelemmel es magyarazattal meg lehet ertetni egy kisebb gyerekkel is, hogy nem szabad kigunyolni a masikat, mert ugye, ha velunk tortenne mar is nem lenne am ilyen vicces... Na mindegy, melyebben mar nem bonyolodok bele, de mindenesetre kell tolerancia az biztos.
Mindenesetre en a nevadassal is ugy vagyok, mint sok massal, mindenki a sajat haza tajan tegyen rendet, van ott is epp eleg rendezetlen dolog.
Ez az egesz egyebkent nem csak ugy kipattant a fejembol, hanem olvastam bizonyos hozzaszolasokat egy bizonyos oldalon es kicsit azt ereztem, hogy negativumkent kezelik a 2 nevet (legalabbis itt...), mindenesetre en nem igy erzem, es eddig meg problemank se volt belole, sot! Az orvos, akihez jartunk oltasokra stb. megkerdezte magatol melyik nevet hasznaljuk es azota csak azt mondja be, szoval nem gondolnam, hogy mashol nem lennenek kozremukodoek, de majd meglassuk. : )

* Meditalassal lehet kommunikalni a babaval, en is csinaltam es eleg nagy segitseg volt, meg igy megis csak az az erzesem, hogy kozosen valasztottuk azt a nevet is, harman... Meg hat amugyis felejthetetlen erzes mikor a baba "uzen". : ) 

0 件のコメント :

コメントを投稿