2014年1月24日金曜日

A tel is szep


Csak neha elfelejtjuk. En meg emlekszem azokra a gyerekkori eveimre, amikor alig vartam, hogy essen a ho. Mar december elejen, minden reggel az ablakhoz mentem es neztem mikor esik mar. Arra is emlekszem, hogy orultem neki anno, mikor epithettunk hoembert, mikor Apuval szankozni mentunk, mikor a kutyat probaltam elhuzni a szankoval vagy mikor hogolyoztunk a suliba es annyira, de annyira jo volt! Sose zavart, hogy vizes lett a nadragom vagy a hajam, az se zavart, hogy hideg volt, mert annyira jo volt minden es olyan jo volt kint jatszani. Aztan mikor nagyobb lettem es jott a holapatolas, az se vette el a kedvem, sot a nagy kupacbol hazat csinaltam a kutyanak, amibe meg bele is ment, persze aztan lerombolta, de amig epitettuk olyan jol szorakoztunk. Arra is emlekszem hugommal mennyit jatszottunk kint, hogy huztam a szankoval es, hogy O, hogy elvezte es meg sok mas. 
Ugy gondolom a tel is szep, akarcsak a tavasz, a nyar vagy az osz, csak epp mindegyik maskent szep. Azzal, hogy mindig csak sirunk, hogy hideg van vagy meleg van vagy, hogy "Jaj, de jo lenne, ha sutne a nap", "De kene mar egy kis eso!" stb. nem lesz hamarabb se tavasz, se melegebb. Viszont elfelejtjuk elvezni azt, ami eppen van. Vagy van az a variaco, mikor esik az eso es akkor mondjuk, hogy "Jaj, esik, tiszta sar minden! De nem szeretem az esot..." aztan ra par honap mulva, "Jaj, barcsak esne egy kis eso, kiszaradnak a novenyek...". Na es akkor, most essen vagy ne essen? Most ugyanez a tel, "Jaj, esik a ho!", hat szornyu... Azert esik, mert tel van es mikor esne, ha nem most? Olyan kritikusak vagyunk az idojarassal, pedig olyan nagyon szep, meg az eso is! Fogjatok fenykepezot es menjetek eso utan viragot fenykepezni, nagyon-nagyon szep! Vagy keressetek utana szivarvanyt az egen vagy szivjatok eso illatu friss levegot odakinn. Jo erzes, higgyetek el! Legalabb annyira, mint mikor besut a nap az ablakon tavasszal. 
Egy szo, mint szaz. Elvezzuk az idot, ami eppen van, most tel van es ho, legyetek egy napra ujra gyerekek, fogjatok meg a gyerekek kezet, akinek nincs az a parjaet vagy barataiet es menjetek szankozzatok, setaljatok, jatszatok! : )

0 件のコメント :

コメントを投稿