2015年10月1日木曜日

Kokuszolaj

A sokat emlegetett es meg tobbet hasznalt, egy igazi csoda! : ) De tenyleg! Mi nem olyan reg kezdtuk el ezt az "eljunk egeszsegesen" dolgot, sot mikor varandos voltam Nimoval olyan magatol erthetodoen jott, hogy mindenbol a termeszeteset es mindenbol a legjobbat. Persze, ez nem mindig alakult igy, nyilvan voltak kivetelek, de mivel en kicsit se voltam kivanos, igy eleg egyszeruen atalltam. Utana pedig hat folytatodott minden, csak ugy akkor meg inkabb utana kerdeztem, olvastam stb. Na, de a lenyeg! Felfedeztem a kokuszolajat! Hat nem tudom szavakba lehet e foglalni, hogy mennyire csodalatos dolog is ez! Tulzasok nelkul.
Eloszor is, isteni kokusz illata van, viszont fozesnel nem kell attol tartani, hogy mondjuk kokusz ize lesz a sult husnak vagy a csirke porkoltnek, ugyanis tenyleg nem lesz az. Aztan csak, hogy a fozesnel maradjunk, nincs szaga. Emlekszem anno mikor napraforgo illetve olivaolajjal foztem, az egesz lakas olaj szagu volt, na ettol nem lesz az! Gondolom egyertelmu, hogy mivel fozesre tokeletes, sutesre ugy szinten, sot kimondottan szuper! Egyebkent a kokuszolaj meregtelenit, ezert mondjuk tul sokat egyszerre nem tanacsos enni, bar bajunk nem lesz tole, de… : ) 

En mostanaban szoktam csinalni hazi keszitesu csokit. 3-4 osszetevobol, nagyon gyors, szuper egeszseges es isteni finom! Minden, ami kell hozza, az cukrozatlan kakaopor, kokuszviragcukor (illetve stevia, mez stb.) es kokuszolaj. Egy kis talba osszekeverem mindet, nincs arany, kostolgatni kell, ki edesebben, ki kesernyesebben szereti, en szoktam bele rakni egy kokuszreszeleket is, eddig mindenkinel sikert aratott! Aztan szilikon formaba rakom es fagyasztoba, kb. 5 perc es kesz is! Lehet nassolni. Ez tenyleg minden mentes, se laktoz, se gluten (hat, ha csak a kokuszreszeleket ugye nem olyan helyen csomagoljak…) es cukor sincs benne. : )
Ezen kivul fantasztikus borapolo! Nekem eleg szaraz borom van es
oszinten nem tudom napjaba hanyszor kentem a Nivea-s kremmel is, de semmi haszna nem volt… Viszont, ha van sheavaj es kokuszolaj, olyan kremet lehet csinalni, huh! En most csinaltam eloszor, bar annak idejen mikor kijott az allergiam csinaltam egy masik fajtat. Az alap mindkettonel ugyanaz, sheavajat meg kell olvasztani vizgoz folott egy kis uvegben, ha teljesen megolvadt, akkor ontunk hozza kokuszolajat megkeverjuk, varunk egy kicsit mig kihul es berakjuk a hutobe. Az en boromet napok alatt helyrehozta, nem fog kiszaradni es nagyon jo puha lesz! Tapasztalat, tenyleg csodat tett!
Mindezek mellett, ha nem lett volna meg eleg, apolja a hajat, ha hajmosas elott par oraval bekenjuk vele a hajunkat, akkor hajmosas utan, nagyon puha es fenyes lesz, ezt konkretan ma probaltam ki es tenyleg az lesz, mar osszevissza fogdostam… : ))
Egy szoval ez tenyleg egy csoda! Es teljesen termeszetes, persze, figyelni kell, hogy organikus es extra szuz legyen, de komolyan szuper, csak ajanlani tudom mindenkinek! : )

0 件のコメント :

コメントを投稿